Nat in Madrid.. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van abigail jacobs - WaarBenJij.nu Nat in Madrid.. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van abigail jacobs - WaarBenJij.nu

Nat in Madrid..

Blijf op de hoogte en volg abigail

02 Oktober 2012 | Spanje, Madrid

De zesde week gaat alweer in voor mij! De dagen gaan snel voorbij en ook op mijn stagebedrijf lijken de dagen steeds korter te duren. Ik krijg steeds meer werkzaamheden en alles lukt mij ook weer om een tandje sneller gedaan te krijgen. Niet is alleen mijn periode dat ik voor Net Solutions werk langer, maar ook de gesprekken die ik voer met mijn Spaanse collega´s! Hoewel de Spanjaarden erg snel praten, begrijp ik steeds meer waar men het over heeft. Desondanks ben ik nog steeds van mening dat ze een betere balans kunnen (en moeten!) vinden tussen het snelle praten en het langzame thempo van lopen. Ze lopen ook nog met vier man naast elkaar, dus alleen door rare sprongetjes te maken kun je er voorbij komen. Ik zal het voorstel zeker nog aan ze voorleggen, want ik zie het als een win-win situatie (voor mij). Ik hoef geen rare sprongetjes te maken (wat genante momenten voorkomt, geen details!) en ik kan de Spanjaarden verstaan (afluisteren dus). Vooral als ze ruzie hebben ben ik erg benieuwd waar het over gaat, helaas zal het nog wel even duren voordat ik mee kan gaan genieten van de ruzies, want ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar dan praten ze helemaal rapido…!
Zoals jullie in mijn vorig verslag hebben kunnen lezen stond MTV Event op het programma, hier ben ik dan ook een kijkje gaan nemen, wel 5 hele minuten lang! Wat een totale ramp was dat! Hoewel er alleen maar jongeren waren, voelden we ons echt niet thuis. Er hing een agressieve sfeer. In die 5 minuten heeft toch een of andere alternatieveling mijn jurkje onder kunnen krijgen met rode saus! Gelukkig hadden we die week net een nieuw wasmachine gekregen (zie je wel dat het aan de wasmachine lag en niet aans ons!) en tot mijn verbazing is er gelukkig alles uit gegaan. Ondanks deze tegenvaller wilden we niet naar huis en besloten we samen met Vera, Annemieke en Dieuwertje een paar terrasjes af te struimen. Onze laatste stop was een gezellig cocktailbarretje. Niet hebben we alleen het cocktailbarretje aan onze ´is zeker voor herhaling vatbaar´ lijstje toegevoegd, maar ook de discotheek Pazcha (de naam zegt al wel genoeg denk ik zo! ;) ) We hebben een super avondje gehad en besloten om de volgende dag ook met z´n allen door te brengen. We zijn naar de dierentuin geweest, waar vooral de aapjes onze aandacht trokken. Ook de dolfijnenshows blijven leuk om bij te wonen. We waren ´s ochtends vroeg vertrokken en dat was maar goed ook, want net toen we besloten om naar huis te gaan begon het te spoelen. Zo waren we eerst nog aan het genieten van de zon en tien minuten later renden we dan in onze korte broekjes over straat. Zo zie je maar, Madrid doet er alles aan om mij thuis te laten voelen..
Mijn weekend was dus helemaal volgepland en dat is dan ook de reden dat ik afgelopen weekend wat rustiger aan heb gedaan. Naast wat geshopt en geluncht te hebben in leuke tentjes (mijn plicht riep!), ben ik nog gaan hardlopen in het mooie parkje tegenover ons appartement. Na een rondje gelopen te hebben, zag ik een afgelegen grasveldje liggen. Dit zag ik als een geschikte plek om nog even buikspiertjes en andere mat oefeningen te doen (ja meiden ook in Madrid doe ik gewoon met jullie mee!). Hoewel ik het als een goed idee zag, was daar niet iedereen mee eens… Uit het niets sprongen er sproeiers aan en één van die sproeiers raakte mij vol op mijn rug. Dit zag ik als een teken en ben dan ook direct naar huis gelopen (oke dan, misschien een paar keer omgekeken of niemand het had gezien). Vermoeid en een tikkeltje chagrijnig trad ik ons gebouw binnen. Net toen ik dacht dat het niet erger kon, was ook de lift er mee opgehouden. Gelukkig zitten we maar op 9 hoog en waren de 17 trappen juist hetgene waar ik op dat moment op zat te wachten. Eenmaal aangekomen in het appartement ben ik gaan douche, neergeploft op mijn bed en heb een leuk filmpje gekeken met een overheerlijke nachos schaal (made by me) naast mijn zijde.
Ik kijk nu al uit naar het weekend, (en het weekend begint dit keer op donderdag 19.30 uur) want mijn zus komt een paar dagen langs! Ik kan niet wachten tot ik haar weer zie en haar kan verwennen met allelei leuke cadeaus en uitstapjes voor haar verjaardag!!!

Muchos besos,

Abigail

  • 02 Oktober 2012 - 14:03

    Elke Claessen:

    Hoi Abigail,

    wat een leuk verhaal weer. Fijn dat alles goed gaat met jullie.

    tot snel.

    groetjes

  • 02 Oktober 2012 - 14:10

    Laura:

    Hahaha heerlijk die verhalen van je, kan niet wachten op het volgende want je schrijft echt leuk!!
    Veel plezier met je zus! xxxxxxxx

  • 02 Oktober 2012 - 14:16

    Henk Jacobs:


    het is weer een leuk verslag geworden lieverd. Nooit saai en benieuwd wat de volgende zin weer brengt. Heel fijn dat je het naar je zin hebt , al weet ik dat je daar zelf op een positieve wijze aan bijdraagt. Ben weer supertrots op mijn kleine ( ! ) meid xx

  • 02 Oktober 2012 - 15:14

    Jodie:

    Ha Abs,

    Miss nog weinig van me gehoord, maar ik volg je wel,.. super om je ervaringen en verhalen te lezen.. geniet er lekker van!
    X

  • 03 Oktober 2012 - 11:22

    Vera:

    Leuk verhaaltje! Ik hoor je het gewoon vertellen haha, prachtig. Veel plezier met je sis!
    Dikke kus

  • 09 Oktober 2012 - 11:52

    Erik Lockefeer:

    Hoi Abigail,

    Mooi om te lezen dat het goed gaat met jullie. Veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

abigail

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 13632

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 24 Januari 2016

Internship at Diesel in London

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

Landen bezocht: