langzaam maar zeker aan het inburgeren.. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van abigail jacobs - WaarBenJij.nu langzaam maar zeker aan het inburgeren.. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van abigail jacobs - WaarBenJij.nu

langzaam maar zeker aan het inburgeren..

Blijf op de hoogte en volg abigail

21 September 2012 | Spanje, Madrid

Zoals jullie wel weten is ook voor mij de tijd voorbij als toerist. Mijn steentje bijdragen aan de maatschappij is nu sinds twee weekjes begonnen. Hoewel ik nu in het bedrijfsleven meedraai, ben ik ook nog steeds van mening dat Spanje iets heeft aan mij als toerist zijnde. Ik zie het dan ook als mijn plicht om naar discotheken, winkels en restaurantjes te gaan om even de kas te spekken. Dus zoals jullie zien probeer ik langs alle kanten iets aan die crisis te doen!
Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat het ook een beetje uit eigen belang is hoor.. De mensen hier zijn namelijk flink aan het demosteren tegen de bezuinigheden. Moet wel zeggen dat het hier allemaal iets indrukwekkender is dan in Nederland. (Ook de politieagenten en die van de ME, geen zorgen die groepsfoto komt nog wel!;)) Ook het openbaar vervoer doet hier vrolijk aan mee. Toen ik op een station de metro wilde pakken zag ik opeens veel (SPAANSE!) tekst op de borden staan. Ik was benieuwd wat er op stond en probeerde het te lezen. Ik begreep al snel dat het om de woorden ´servicios minos´ ging. Maar vond dit een beetje raar, aangezien servicios wc betekent (dat had ik namelijk in de Spaanse les geleerd). Ik dacht nog bij mezelf ; nou Abi, leuk geprobeerd, maar ik gebruik straks wel even internet om te kijken wat het nou precies betekent. Nou dat hoefde niet hoor… Na 15 minuten gewacht te hebben op de metro wat normaal hooguit 5 minuten kan duren (ja daar kan Nederland nog wat van leren!) en aan de ´vrolijke´ gezichten van de Spanjaarden te zien, wist ik dat er iets niet klopte. Servicios betekent niet alleen wc, maar kan ook diensten betekenen. De beperkte service, wat dus stond aangegeven op de borden, resulteerde in een knus ritje van anderhalf uur naar mijn stage met heel veel verschillende lekker ruikende parfums om mij heen (ik heb mezelf wijs gemaakt dat het parfums waren).
Ik werk nu 2 weekjes bij Net Solutions, de groothandel waar ik mij 5 maanden voor ga inzetten, en het bevalt me erg goed. Hoewel 8 van de 10 mensen Spaans zijn en geen één woord Engels spreken zijn ze erg aardig tegen mij. Momenteel voeren we nog iedere dag dezelfde gesprekken (we begroeten elkaar dus!), maar ben er van overtuigd dat daar zal snel verandering in gaat komen. Een ander collega van mij spreekt zowel Spaans als Engels en zij is de persoon die mij alles leert. Mijn baas is zelf Nederlands en spreekt goed Spaans en Engels. Hij is dan ook vaak de tolk tussen mij en de andere werknemers.
Gisteravond hadden we een borrel met alle studenten die met de organisatie Madridstudents zijn gekomen. Het is erg leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en erachter te komen dat de wereld eigenlijk toch best klein is. Zo ben je in Madrid en leer je onder andere mensen kennen uit Breda, Waalwijk, Oss en Veghel. Ook deze meiden blijven allemaal ongeveer 5 maanden. Vanavond gaan we ook met een groepje naar een MTV feest.
Zoals jullie al konden lezen ben ik langzaam maar zeker aan het inburgeren. Ik weet bijvoorbeeld wanneer ik kan oversteken zonder op de moterkap te belanden (pap, mam dit is overigens niet gebeurd hoor) en dat je aan de rechterkant achter elkaar moet staan op de roltrappen om geen vieze blikken te krijgen van haasthebbende Spanjaarden. Ook ga ik steeds meer de droge witte wijn en Spaanse muziek waarderen. Als ik straks nog maar naar huis wil..!

Muchos besos,

Abigail

  • 21 September 2012 - 13:32

    Elke Claessen:

    Hoi Abigail,
    Zo te zien gaat het je goed. Leuk verslag. Ik hoop dat het bij Charlotte ook snel goed komt.
    Groetjes en tot snel.
    E. Claessen

  • 21 September 2012 - 16:39

    Laura:

    Abs wat maak jij veel mee en super leuk geschreven!
    Fijn om te lezen dat je een leuke stage plek hebt en je draai hebt gevonden haha!

    Kijk nu al uit naar je volgende verhaal :)

    Muchos besos

  • 14 November 2012 - 22:58

    Mama:

    Hey schat , dat was super leuk.weekend geniet er maar van meisje veel plezier hvj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

abigail

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 13624

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 24 Januari 2016

Internship at Diesel in London

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

Landen bezocht: