A haircut in Camden?! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van abigail jacobs - WaarBenJij.nu A haircut in Camden?! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van abigail jacobs - WaarBenJij.nu

A haircut in Camden?!

Blijf op de hoogte en volg abigail

18 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zoals jullie in mijn vorige verslag hebben kunnen lezen, stonden er weer een aantal leuke activiteiten op de planning. Een vuurwerkshow bijwonen was één van die dingen. In verschillende parken door heel London had je gratis toegang om vuurwerk te bekijken. Het zal je niet verbazen maar deze gierige Hollander heeft daar niet voor gekozen. Ik kwam erachter dat je een ticket kon kopen voor een park wat meteen uitzicht biedt over heel London. Daar werd dan niet alleen een vuurwerkshow gehouden, maar ook meteen een bonfire, parade en een lasershow. Sounds like a winner he?! Nou dat was het ook. Het was het mooiste vuurwerk wat ik ooit heb gezien wat tevens was afgestemd op muziek. Samen met 2 andere meiden ben ik naar dit geweldige evenement geweest en hebben we de avond afgesloten bij een gezellig restaurantje, waar ze gezond eten serveren tegen een goedkope prijs. Wat een combinatie he, en dat in hartje London! Verder ben ik dat weekend met Cas een dagje op pad geweest. Nieuwe delen van London leren kennen tijdens een wandeling en ook dit dagje hebben we weer afgesloten met een etentje. Een nieuwe werkweek stond toen weer voor de deur en aangezien ik alweer 2,5 maand werkzaam ben bij Diesel was het tijd voor mijn eerste beoordeling. Vanuit school was er een formulier verstuurd met een aantal opties per criteriapunt. Altijd leuk om te horen van je collegaatje waarom ‘good’ het hoogste is wat ze kan geven, aangezien ze dat niet goed genoeg vind voor mijn afgeleverde werk. Verder die week werd er een marketingquiz onder de werknemers van HQ London gehouden, waar men een prijs mee kon winnen. Leuk om te vertellen dat het team waar ik in zat de eerste plaats heeft weten te bemachtigen, waardoor ik een portemonnee heb gewonnen. Ooh had ik trouwens verteld dat ik die quiz had gemaakt...?! ‘ Ooeps!’ haha ach, is ook maar een klein detail natuurlijk!;) Ook heb ik besloten om niet iedere dag mijn lunch te gaan halen, maar wat vanuit huis mee te nemen, zodat het allemaal nét wat gezonder is. Mijn lunchgeld gebruik ik dan voor mijn diner. Tsja, wat kan ik zeggen.. ik blijf een dochter van een ondernemer he!;) Mijn collega’s waren allemaal jaloers op mijn eigen creatie voor lunch, zelfs degene die aan sushi zaten. Dat zegt toch wel iets he! De dag daarna werd mijn goede voornemen al meteen over boord gegooid, aangezien we met de afdeling gingen lunchen in een pub. Zelf was ik van plan om verse jus te bestellen, maar dat was vóórdat ik mijn collega’s met pullen bier richting de tafel zag gaan. Je moet je aanpassen zeggen ze he, dus toen maar noodgedwongen voor een wijntje gegaan... Wederom was iedereen jaloers op mijn eten voor de lunch, tsja wat kan ik zeggen, het is een gave! Ik had alleen geen idee wat ik had besteld, maar je snapt wel dat ik dat voor mezelf heb gehouden he. Nadat we terug kwamen van de pub, moesten we toch echt nog even werken. Nu trof ik niet mijn baas aan die aan het skateboarden was, maar nu was het mijn collega die een huisdier mee naar het kantoor bracht. Gelukkig is het een hond en geen kat die nu dagelijks over de vloer waggelt, want anders kon ik mijn ticket al omboeken natuurlijk. Verder ben ik er die week achter gekomen, dat ik vanuit mijn werk ook makkelijk naar huis kan lopen. Volgens de citymapper app, had ik meteen weer 80 calorieën verbrand. Okee okee, ik ben niet in één keer goed gelopen, nee zelfs niet met de app nee, dus maar maak er dan maar 100 calorieën van. De week erna vloog echter niet zo snel voorbij. Ik moest namelijk nog heel wat schoolwerk inhalen en heb dus dan ook de hele week eraan mogen werken. Erg aardig van mijn collega dat ik daar de tijd voor krijg, maar vind het belachelijk vanuit school. Dat heb ik dan ook maar meteen even laten weten natuurlijk! Aangezien overdag niet zoveel spannends gebeurde, heb ik dit in de avonden dan ook maar even goed gemaakt. Zo ben ik samen met Winnie op hoogte uit eten geweest en hebben we van het geweldige uitzicht van sky garden genoten. Verder ben ik met een groep Dutchies een drankje gaan doen in Camden bij een bar waar ze live music hebben. Idee klinkt leuk he, jaa nou daar bleef het mij kan ik je vertellen... De band bestond uit 4 kerels die stik stoned waren en zo hard speelde dat ik het zelfs in mijn kamer had kunnen horen, maar nee gelukkig zaten we op de voorste rij... Najha tot dat we naar achter zijn gedrongen door al de fans van de band. Ja, dat is geen grap, die hadden ze serieus. Toen was het ‘alweer’ vrijdag. Ik mocht uurtje eerder weg, omdat ik samen met Juul een basketbal wedstrijdje wilde kijken. Ja, daar kun je hier allemaal gewoon voor vrij vragen hoor! Beetje jammer was wel dat er op dat moment een storm over London raasde. Drie keer raden welke naam die storm had gekregen... Ja, hoor Abigail was volgens de mensen de meest bijpassende naam. Well, do I need to say more..?! Maar de storm heeft ons niet weten tegen te houden. Samen met Juul ben ik in the seasoncard section beland om de basketbal wedstrijd bij te wonen. Hier waren niet van op de hoogte, tot dat een man zei dat we op zijn stoelen zaten. Toen legde hij uit dat we konden proberen om 2 stoelen op te schuiven, omdat ze niet allemaal altijd komen kijken. En ja hoor, heel het vak zat vol, op de 2 stoelen na waar we naartoe verhuisd waren. Zaten we dan voor £5 pond op de beste plaatsen. Erg leuk om zo’n wedstrijdje mee te maken in een arena, waar ze dan ook het volkslied zongen en zelfs een mascotte en cheerleaders hadden. Najha door de korte broekjes, de oranje gezichtjes en het kapsel van een suikerspin (sorry, om dat te begrijpen moet je echt in Etten-Leur wonen) nam ik aan dat het cheerleaders moesten voorstellen. Gelukkig hadden de die hard supporters geen cheerleaders nodig om sfeer te maken. Tevens ben ik vrijdag nog even naar de kapper geweest. Ik heb al mijn moed bij elkaar moeten verzamelen om daadwerkelijk een bezoekje te brengen aan een kapper. Gelukkig is alles goed afgelopen, maar de zoektocht naar een geschikte kapper was toch niet bepaald een makkelijke opgave. Voor de mensen die nog steeds geen goed beeld hebben van Camden. Het is een buurt waar eigenlijk alleen maar creatievelingen (lees: alternatievelingen) wonen, die allemaal een eigen opmerkelijke style hebben ontwikkeld. Zo hebben de kappers in Camden allemaal roze, gele of een groene hanekam. Of ja een enkeling heeft dan een blauwe opscheer. Dus je snapt wel de keuze was een reuze. Net toen ik dus toch maar had besloten om voor de roze hanekam te gaan, kwam ik in contact met een Nederlandse kapper. Het was het lot, want ze woonde in het plaatsje waar de basketbalwedstrijd op vrijdag werd gespeeld. En het lot moet je niet tarten natuurlijk, dus helaas heb ik toch maar moeten afzien van de roze hanekam. Wie weet voor in de toekomst;) Verder was mijn weekend vol gepland met allerlei dingen die ik nog op mijn to do list had staan. Zo heb ik een bezoekje gebracht aan the borough markt, the flower market en ben ik naar Richmond park geweest. Nu ik de meest bijzondere parken in London heb gezien, heb ik 1 park tot mijn favoriete park uitgeroepen. Het Hyde park is overduidelijk mijn favoriet en wordt vanaf dit weekend ook nog eens omgetoverd in Winter Wonderland. Ook heb ik nog wat cultuur gesnoven door deel te namen aan de shoreditch graffiti tour. Super mooie kunstwerken gezien, hoewel ik ze niet nog een keer ga bekijken. Laten we zeggen dat de graffiti op plekken zijn gemaakt, waar je zowel overdag als in de avond niet wil komen.... We zijn alweer halverwege de week en dat betekent dat ik weer stiekem aan het weekend mag gaan denken. Morgen ga ik eerst gezellig nog met Evi een hapje eten om te vieren dat zij een gave kans krijgt vanuit haar stage. Dan vrijdag eerst nog paar uurtjes werken en dan is het eindelijk zo ver; dan ga ik een gezellig weekendje doorbrengen met mijn vriendinnetje Loes. Dinsdag ga ik dan het ultieme Londonse musical gevoel meemaken en woensdag staan de rest van de Dolly Dots alweer op Londonse bodem, najhaa als alles goed verloopt dan. Ik heb al wel gehoord dat het Sanne’s taak is om iedereen op het spoor aan te laten komen, waar ik ze dan op sta te wachten en dat Vera en Mischa de afdelingshoofden zijn van het entertainment team. Wat hier eigenlijk mee bedoeld wordt is dat zij degene zijn waar we van verwachten die zichzelf voor lul gaan zetten, waardoor het volgende verslagje weer hilarisch wordt!

Liefs,
Abi

  • 18 November 2015 - 19:39

    Henk Jacobs:

    Hij is weer gaaf geschreven lieverd XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

abigail

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 13616

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 24 Januari 2016

Internship at Diesel in London

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

Landen bezocht: