I'm still alive - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van abigail jacobs - WaarBenJij.nu I'm still alive - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van abigail jacobs - WaarBenJij.nu

I'm still alive

Blijf op de hoogte en volg abigail

17 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ja mensen I’m still alive! Met andere woorden mijn nieuwe oversteek tacktiek is working, hoewel niet voor iedereen natuurlijk, want er zijn mensen die aan de buitenkant lopen. Nogmaals ik kan niet op iedereen letten, heb het al druk genoeg met mezelf. Vooral toen ik twee weken geleden had afgesproken om te gaan fietsen. Veel mensen die hoorden dat ik een fiets ging huren in London, hielden hun hart al vast. Moet namelijk eerlijk toegeven dat ik nou niet bepaald een fietstalentje ben, heb de littekens om het te bewijzen. Hoewel het niet altijd aan mij hoeft te liggen, of wel vera?!;) De fietsdag hebben we afgesloten bij een heerlijk sushi restaurantje, die op loopafstand van ‘mijn paleisje’ zit. Dat weekend was het helaas ook mijn beurt om schoon te maken. Ongelofelijk hoeveel tijd zo’n kleine ruimte toch nog in beslag neemt. Misschien had het er ook mee te maken dat ik al de deuren met olijfolie heb lopen insmeren, zodat ik niet langer meer hoor wanneer mijn roomies pizza’s klaar zijn midden in de nacht. Ze zijn niet zo erg als je nu denkt hoor. Helemaal niet zelfs, we zijn laatst gezellig uit eten geweest en de wijn vloeide rijkelijk, dus je snapt al, de volgende avond staat al gepland. Verder ben ik dat weekend druk bezig geweest om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen nadat ik van provider ben geswitcht. Ja, alwéér een nieuw nummer, je leest het goed! Ik weet het ja, het 7e nummer dat mensen van mij in hun telefoon hebben, bedankt voor de reminder allemaal… But let’s be honest, you just can’t get enough of me, right?!;) Later die week ben ik naar Piccadilly circus gegaan om een filmpje op te nemen voor mijn zus haar verassingsweekend. Ze kreeg voor haar verjaardag een lang weekendje London om mij te op te komen zoeken. Wat wil je nog meer zou je zeggen hé, nou ik had zelf ook een paar maanden geleden voor een tas met cadeautjes gezorgd die ze nu mocht openmaken. Wat een schatje ben ik toch ook he! Aangezien mijn zus ook stage heeft gelopen in London, hoefden we niet langs de trekpleisters en hebben we heel relaxed kunnen genieten van onze daagjes samen. Aangezien dit haar eerste keer terug in London was, zijn we wel even langs het Sheraton hotel, haar oude stage, gelopen. Opmerkelijk was wel dat ze het Sheraton hotel aan het verbouwen waren, maar dat haar flat waarin ze destijds verbleef nog steeds in ‘oude!!’ staat is (terwijl ze het 8 jaar geleden al zouden slopen, klein detail). Héél toevallig was het die week ook cocktailweek en iedereen die mij en mijn zus dan ook maar een béétje kennen, weten dan al hoe laat het is. Natuurlijk wist ik 2 tickets te bemachtigen voor dit prachtige en briljante evenement. Echter heb ik wel even moeten zoeken waar ik mijn tickets kon ophalen en aan mijn collega’s had ik ook niets, want die wisten niet eens dat het cocktailweek was in London (wie is hier nou de local?!) Door haar vroege heenvlucht op vrijdag en terugvlucht op maandag, hadden we een lekker lang weekend samen. Door het geweldige ‘warme!!’ weer (ja, mensen dit is nou een keer geen sarcasme) zijn we meteen gaan waterfietsen in het geweldige Hyde park. Voor de prijs die je betaalde voor zo’n waterfiets, zou je denken dat je een chauffie erbij krijgt, maar niets was minder waar. Dus met andere woorden; we waren aan elkaars waterstuur kunsten overgeleverd. (En ja, ik gebruik niet voor niets het woord ‘overgeleverd’!) Maar hé, ook daar allebei weer levend uitgekomen en zodoende konden we ons klaar gaan maken voor een heerlijk diner bij de Japanner. Dit keer heb ik het dan niet over sushi, maar culinaire dim sum hoogstandjes. Natuurlijk hebben we deze gezellige dag dan ook afgesloten met één cocktail of twee. (Ja, precies ik was met mijn zus, dus maak er maar 3 van). De volgende dag moesten we al vroeg eruit, want ik had weer eens een andere reservering gemaakt, namelijk ontbijten op hoogte. Wat is vroeg, vraag je je af? Kwart over 6 ging het wekkertje, maar het was het dubbel en dwars waard. Je snapt natuurlijk wel dat ik nu niet de naam ga prijsgeven, want anders is mijn volgende reservering alleen nog maar mogelijk om 06.00 uur. Maar vroeg op betekent ook meer tijd om te shoppen, en dat hebben we dan ook gedaan. Shop till you drop en weer verder. Natuurlijk wel paar keer een tussenstop gemaakt voor een cocktail en lekker Spaanse (maar dan ook echte!) tapas. De dag resulteerde voor silla in 3 paar nieuwe schoenen (ben dus niet als énige schoenen verslaafd in the family). De zondag hebben we voornamelijk in Camden doorgebracht. Heerlijk wat gegeten bij de Lock market en haar kennis laten maken met al mijn nieuwe ‘vrienden’. Zo heeft ze de metro guy ontmoet, de altijd aardige groenteman, de securities van Lidl en Sainsburry’s, de personal trainer van de gym, de kappers, de kassière van Wholefoods en de security van de Club Koko (laatste, is ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk). Onze laatste avond samen hebben we gegeten bij de mexicaan. De cocktailkaart was net zó groot als de menukaart, dus wederom prima avondje gehad. Zoals je kunt lezen heb ik een top weekend gehad met mijn zus, waarin we voornamelijk gegeten, gedronken, geshopt en veel gelachen hebben. (Soms ook meer uitgelachen, aangezien ik wel met clumsy op pad was)
De maandag moest ik er ook weer vroeg uit om richting stage te gaan. Erg drukke week achter de rug, waarin ik meerdere malen heb overgewerkt. Hoewel het bij lange na niet zo erg was als dat je nu denkt hoor. Er zaten namelijk 2 feestjes bij, waar ik dan eerst even moest werken en daarna zelf de cocktails kon proeven. Blijkbaar(!!), was er één feestje met een hippie thema. Aangezien ik op de dag zelf erachter kwam, heb ik mijn lunchbreak mogen gebruiken om langs Topshop te gaan. Gelukkig is de normale collectie hier hippieachtig, dus heb iets weten te vinden. Het andere feestje was een store event, waar ik blijkbaar(wederom ja) tussen bloggers en acteurs stond. En blijkbaar(!) zijn ze in UK aardig bekend. Nou, zolang jij Nederland nog niet veroverd hebt, stel je niets voor hoor;) Daarnaast ben ik afgelopen week 2 keer met mijn collega’s gaan lunchen, waar ze bij één tentje zelfs maggi hadden! Ik was helemaal in de wolken. Ik had toen bijna, maar dan ook bijna hetzelfde gevoel dan bij de overhandiging van mijn staffcard. (whoop whoooop!!!) De vrijdag lag de e-mail er op een gegeven moment uit en blijkbaar valt er dan helemaal niets te doen, waardoor we uurtje eerder naar huis mochten. Wel zag ik nog net op de e-mail (ja, hij werkte bij mij gewoon, maar vond geen toegevoegde waarde om dit te melden) de nieuwe sample sale voor op het kantoor voorbij komen! Dat is nog eens een lekker begin van het weekend he. Gisteravond ben ik samen met Cas lekker uiteten geweest en hebben we de avond afgesloten met een heerlijke cocktail. (oké, ik dan!) Vandaag staat dagje Cambridge op het programma met groepje meiden en als afsluiter gaan Evi en ik eens kijken of je echt dronken wordt in de bar waar de alcohol via je oogballen je lijf binnen komt dringen.

  • 17 Oktober 2015 - 11:06

    Henk Jacobs:

    hey abi , weer leuk stukje hoor . je kunt zo bij de story gaan werken denk . Maar het wordt tijd dat ik zelf daar eens naar toe kom met zoveel drankmomentjes..........xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

abigail

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 13616

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 24 Januari 2016

Internship at Diesel in London

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

Landen bezocht: