Christmas is coming to town - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van abigail jacobs - WaarBenJij.nu Christmas is coming to town - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van abigail jacobs - WaarBenJij.nu

Christmas is coming to town

Blijf op de hoogte en volg abigail

03 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Door het betalen van mijn huur word ik er aan herinnerd dat er alweer een nieuwe maand voorbij is gevlogen. (en tevens hoe makkelijk het geld verdienen is voor een agency!) Momenteel woon ik alweer 2 maanden in het levendige en het ’s avonds mooie London. Doordat ik nu al aardig gewend ben in London, ben ik mijn dagen ook anders gaan indelen. Mijn wekker gaat nu iets vroeger af, zodat ik voor mijn werk nog eerst een bezoekje aan de gym kan brengen. Hoewel iedereen mij voor gek verklaart (ben ik toch écht een dochter van jou pa), ben ik degene die meer vrije avonden over houd, die ik dan weer gebruik om nieuwe delen van London te verkennen en om mijn netwerk uit te breiden. Hoewel ik hier alweer 2 maanden zit, ben ik er nog niet in geslaagd om naar de bar te gaan waar de alcohol via je oogballen binnen komt dringen. (klinkt als iets wat je keer gedaan moet hebben toch?!) Wel heb ik de kans aangegrepen om een dagje naar Cambridge te gaan. Het duurde 45 minuten met de trein om daar te komen, hoewel er één meisje van overtuigd was een route te hebben gevonden van 20 minuten die zelfs met de metro afgelegd kon worden. Klein detail was alleen dat de metro ons niet naar de stad Cambridge ging brengen... Toch een lekkere binnenkomer moet dat zijn geweest voor haar, aangezien dat onze eerste indruk was die we van haar kregen. We gingen namelijk met een groep van 6 meiden, waarvan meer dan de helft elkaar nog nooit gezien had. Gelukkig hadden we dan ook afgesproken op één van de drukste stations in London, waardoor er nog maar 10.000 mensen overbleven die wellicht bij de personen hoorden waar je op aan het wachten was. Dit zorgde er dan ook voor dat we iets later de trein (!!) hebben gepakt dan gepland. Ondanks de ietwat matige voorbereidingen, hebben we toch een gezellig dagje gehad. Tevens heb ik met aantal van die meiden een typische English afternoon tea gedaan een weekje later. In die week stond er ook weer een store event gepland, dit keer niet van Diesel Black Gold, maar van Diesel zelf. Dit betekende dat ik dit keer van de prosecco aan het nippen was, in plaats van een cocktail. Maar zoals je weet, ben ik de moeilijkste niet;) Tevens waren er in de winkel machines geplaatst, waardoor men een gecustomized T-shirt kon bemachtigen. In combinatie van eigen inbreng en campagne teksten van Diesel kwam het T-shirt tot stand. Mijn collegaatje kwam met het idee om op mijn T-shirt te zetten ‘ this is my drinking face’, dus sorry Vera, maar ben blijkbaar toch mezelf geweest, ondanks dat jij mij dit streng hebt afgeraden. Even voor de andere mensen, mijn vriendinnetje Vera gaf mij net voordat ik wegging het advies, om vooral niet mezelf te zijn, dan kwam alles goed (van je vrienden moet je het hebben he!;) Na een gezellig avondje gehad te hebben, ben ik weer huiswaarts gegaan. Echter werd ik wel even getest op de terugweg. Terwijl ik op de roltrap stond, stopte ie er uit het niets mee. Uit ervaring kan ik jullie vertellen dat de roltrap eerst nog één keer ‘schokt’ voordat ie direct tot stilstand komt. Verder kan ik jullie mededelen (en voor sommige is dit een teleurstelling) dat ik mij charmant staande heb weten te houden in tegenstelling tot andere (en dat na een paar glaasjes prosecco). Nadat ik uitgelachen was, heb ik toch maar even mijn hand aangeboden om iemand overeind te helpen. Hoewel dit misschien niet de goede volgorde is, kan ik er gewoon echt niets aan doen. Het gebeurt automatisch. Gelukkig weet ik dat er meerdere mensen zijn die zou zouden handelen (lees: Tirsa!) Verder heeft mijn huisgenootje mij ook wat beter leren kennen. Hij heeft kennis mogen maken met mijn reactie op het moment dat ik schrik. Dus ja hoor, beide voetjes in de lucht en mijn altijd zelfde geluidje galmde door de flat. Ook dit keer schrok de ander, mijn roomie, van mij, hoewel het er dit keer misschien ook mee te maken kon hebben dat ik een mes in mijn handen had. Ja, ik was in de keuken, dus mij kun je het niet kwalijk nemen….
Een ander dingetje wat ik nog even mee wil delen is dat er weer een andere sample sale heeft plaatsgevonden, waar ik goed gebruik van heb weten te maken. Doordat ik 2 dagen heb geholpen om alles klaar te zetten en tijdens de sample sale (wat meer op een dierentuin leek door het gedrag van collega’s) heb gewerkt, mocht ik als waardering 10 gratis items uitkiezen. Een paar dagen daarvoor had ik samen met een ander collegaatje die in charge was toevallig al een box met items voor onszelf apart weggezet. Daarnaast kwam ik nog wat leuke dingetjes tegen die ik voor een prikkie heb mee mogen nemen. Weet met wie je bevriend wordt zeggen ze weleens, nou die les had ik al wel snel door hoor! haha Hoewel ik erg blij ben met mijn nieuwe kleren, wordt het nog wel een uitdaging om het allemaal mee naar huis te krijgen. Gelukkig ga ik geen uitdaging uit de weg, en vooral deze niet. Wellicht kan ik het een en ander mee geven aan mij visite, hoewel ik op Mischa niet hoef te rekenen natuurlijk. Die vraagt gewoon doodleuk of ze wat achter kan laten bij mij. Door de drukke dagen op stage vloog de week voorbij en stond het weekend alweer voor de deur. Afgelopen weekend heb ik een nieuw park ontdekt met een prachtig uitzicht, daarna ben terug naar huis gegaan om mij klaar te maken voor de pub crawl. In London wordt Halloween namelijk wat groter gevierd dan in Nederland. Dus ook ik, heb een kostuum en contactlenzen aangeschaft. Echter was het een hel om de contact lenzen in te doen. Had toch gehoopt dat ik minder op mijn vader zou lijken op dit gebied, want het duurde 30 minuten voordat ik ze eindelijk in had. Nadat ik helemaal gereed was, ben ik samen met 4 andere Dutchies en nog ongeveer 40 andere 5 verschillende clubs gaan bezoeken, waar we overal eerst een shotje kregen en daarna vodka konden kopen voor 3 pond. Aangezien het voor ons niet helemaal duidelijk was hoe laat we iedere keer weg moesten, hebben we meerdere keren een vol glas vodka moeten atten. En anders zorgde Evi er wel even voor dat we moesten atten he?! Foutje zegt ze dan…Om half 4 ben ik richting bedje gegaan, wat betekende dat ‘ this is my drinking face’ shirt goed van pas kwam de volgende dag. De zondag heb ik de explosie kleren en bloed (geen zorgen mam, was nep bloed van Halloween) in mijn kamer opgeruimd en ben ik lekker gaan lunchen bij Camden Market. Daarna ben ik richting Oxford Street gegaan, want er vonden verschillende optredens plaats. Na deze optredens was Kylie Minogue degene die de eerste kerstlampjes in London heeft aan mogen doen. Dit was slechts een voorproefje voor zaterdag, want dan vindt er een vuurwerkshow plaats die ik samen met Winnie ga bekijken. Gelukkig hoef ik niet te wachten tot zaterdag tot ik weer een leuk avondprogramma op de planning heb staan, want donderdag ga ik naar de Nederlandse borrel die in een fancy club wordt gehouden. Dit zijn niet de enige leuke vooruitzichten, want ik heb ook kaartjes weten te bemachtigen voor een basketbal en rugby wedstrijd. (Aan voetbalkaartjes wordt nog gewerkt). Tevens zijn de weekenden in zicht dat ik weer bezoek krijg van mijn vriendinnetjes. Aangezien mijn vader door heeft dat de drank hier rijkelijk vloeit, heeft ie ook alvast een ticket geboekt om samen met mijn mams mij op te komen zoeken!

Liefs,
abi

  • 09 November 2015 - 14:01

    Toos Van Trijp:

    Ik heb het iemand laten lezen omdat de letters te klein waren. Ik wordt ook ouder. Maar ik ben blij dat je deze kans krijgt. En niet tegen je vader zeggen hij mist je. Dit heeft iemand anders ingetypt voor mij. Ik hoop dat je geniet. Ik heb gekeken wat je opgeschreven hebt.

    Groetjes Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

abigail

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 13614

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 24 Januari 2016

Internship at Diesel in London

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

Landen bezocht: