Madrid it is - Reisverslag uit Madrid, Spanje van abigail jacobs - WaarBenJij.nu Madrid it is - Reisverslag uit Madrid, Spanje van abigail jacobs - WaarBenJij.nu

Madrid it is

Blijf op de hoogte en volg abigail

14 September 2012 | Spanje, Madrid

Ja hoor en hier is dan; ook mijn eerste verslag over Madrid!
Op vrijdag 24 augustus moest ik vroeg mijn bed uit, omdat het vliegtuig dat ons (Jim , Charlotte en mij) voor 5 maanden naar het zonnige Madrid zou brengen om half 10 ging vertrekken. Gelukkig waren we ruim op tijd aangekomen op Schiphol, waardoor je niet zo loopt te stressen. Tenminste dat zou je denken... Doordat we nog even tijd hadden zag de vader van Charlotte zijn schone kans om ons nog even te laten piekeren over de aantal kilo's die we in onze koffers hadden gepropt. (Ja, inderdaad gepropt... zo noem je dat toch als je op de koffer moet zitten om hem dicht te krijgen?!)
Al die paniek was achteraf gezien toch voor niets geweest, want iedereen zat onder het maximum gewicht. Met een gerust hart konden wij dus afscheid nemen van onze familie en richting de douane lopen. Natuurlijk was ik weer de gelukkige waarbij het poortje tot 3 keer afging. Na een showtje opgevoerd te hebben en weer helemaal aangekleed te zijn, waren we er dan ook echt klaar voor om het vliegtuig in te stappen. Hier zaten dan ook tot onze verbazing 3 stoelen bij de nooduitgang op ons te wachten. Onder genot van wat eten en drinken hebben we 2,5 uur lang lekker met gestrekte benen een filmpje kunnen kijken. (Ze zeggen niet voor niets altijd; ''je krijgt wat je verdient'' en dat was te zien!)
Toen we eenmaal in bezit waren van onze koffers zijn we naar ons appartement vertrokken.
We zijn hier nu net twee weken en hebben even kunnen wennen aan het weer, de cultuur, de mensen en niet te vergeten ons paleisje. Hoewel ons appartement er goed uit ziet hebben de oven, wasmachine en de douche een eigen gebruiksaanwijzing die we nog aan het ontdekken zijn. Om even een indicatie te geven ... Er kan niet worden afgewassen als iemand een douche neemt, de tempratuur veranderd om de minuut en de stoppen springen wanneer de oven en wasmachine tegelijk aan worden gezet. Als we een wasje willen draaien is het iedere keer weer een verrassing waar ons wasmiddel heen loopt of we onze kleren (schoon) terug krijgen en of dat de deur überhaupt open gaat. Hoewel dit allemaal niet even makkelijk is, zorgt het wel voor hilarische momenten in huis.
Naast het uitvogelen hoe alles werkt in huis zijn we er ook op uitgetrokken om Madrid te verkennen. Helaas liet ons richtingsgevoel ons wederom in de steek en resulteerde dan ook meteen in een 3 uur lange wandeling op onze eerste avond. De opeenvolgende dagen zijn we wederom op pad gegaan en dit maal zijn we er wel in geslaagd om leuke winkeltjes tegen te komen. We hebben al veel mooie plaatsen gezien en leuke restaurantjes ontdekt. Ook zijn we voor de mensen die langs komen de cocktails nauwkeurig aan het vergelijken en hebben we al kennis mogen maken met het nachtleven van Madrid. Zoals je hebt kunnen lezen, hebben we de eerste twee weken ons echt al toerist gedragen. Nu gaat het echte leventje weer beginnen. Stage voor 17 weken en ook de Spaanse lessen staan nog voor 12 weken op het programma. Hoe mij dit af gaat zul je in het volgende verslag kunnen lezen...

Muchos Besos,

Abigail

• 15 September 2012 - 17:16

Arieke:

Leuk Abi! Zo te lezen vermaak jij je daar wel. Veel plezier nog! Liefs arieke

• 15 September 2012 - 17:39

Babette:

Nou ja, zat ik me gisteren nog af te vragen hoe het met je zou gaan daar in Madrid, krijg ik vandaag gewoon een compleet verslag :-) Klinkt goed! Enjoy! xx

• 17 September 2012 - 09:43

Elke Claessen:

Hoi Abigail,

fijn wat van je te horen. Ik had het van de andere 2 al begrepen dat het even aanpassen was, maar dat nu alles een beetje begint te lopen.
    tot snel.

groetjes