Let’s go Dutch! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van abigail jacobs - WaarBenJij.nu Let’s go Dutch! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van abigail jacobs - WaarBenJij.nu

Let’s go Dutch!

Blijf op de hoogte en volg abigail

29 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Aangezien ik alweer een maandje in Londen zit, vonden sommige mensen het wel weer tijd worden dat ik mijn tweede verslag zou posten. Erg leuk de reacties die ik heb ontvangen, hoewel ik stiekem ook denk, dat desbetreffende mensen meer benieuwd zijn na hoe ik mezelf de afgelopen twee weken weer voor gek heb gezet in the big city. Nou dan moet ik jullie toch echt teleurstellen, want ik ben al meer een local geworden. (oke, oke op een paar dingetjes na dan!) Okee, waar te beginnen...
Het etentje met prachtig uitzicht wat twee weken geleden op de planning stond, is helaas niet door gegaan. Het leek ons verstandig om te reseveren, dat bleek ook een goed idee te zijn. Klein detail is alleen dat ik dan 2 maanden geleden had moeten reserveren voor een tafeltje voor dat weekend. Je zou denken dat het restaurantje gratis eten weg geeft met zo’n wachtrij he.. Well guess again, penning 16 is er niets bij! Gelukkig zijn er tal van opties in Londen en daarom ben ik gezellig met Lianne naar een mexicaans restaurantje geweest, waar we ook nog eens studentenkorting kregen. Blijkbaar is het hier heel normaal dat je als student bij winkels, restaurantjes en bioscopen korting kunt krijgen. Whoop Whoop Lang leven het studentenleven! Die zondag ben ik samen met Winnie naar het geweldig mooie Hyde park geweest. Om een kleine indicatie te geven hoe groot het park is; het duurde slechts 2 uur voordat we elkaar gevonden hadden. Gelukkig was het super weer en heb ik meteen drie kwart van het Hyde park gezien (nu alleen nog het deel ontdekken waar we dan ook daadwerkelijk hadden afgesproken he Winnie!) Die avond ben ik met mijn huisgenootje naar een cocktailbar in onze straat geweest. Erg gezellig barretje waar ze ook nog eens bekend zijn met het concept happy hour. Erg vervelend natuurlijk als je dan niet dezelfde smaak hebt en meteen 2 cocktails moet nemen;) Hahah who am I kidding?! Desalniettemin niet al te laat gemaakt, omdat mijn nieuwe werkweek weer voor de deur stond. Op stage heb ik steeds meer werkzaamheden, waardoor de dagen voorbij vliegen. Hoewel ik nog steeds niet helemaal door heb want nu mijn werktijden zijn, ben ik er al wel achter waar het massage formulier ligt. Ja, je moet prioriteiten stellen he! Doordat het hoofdkantoor van Diesel 95 medewerkers telt, is iedere week wel minstens 1 iemand jarig. Daardoor heb ik afgelopen week al 3x gezongen en allerlei soorten taarten voorbij zien komen. Daarnaast is er een koffiemachine op proef geplaatst, wat blijkbaar ook gevierd moet worden met gebak. Niet dat ik koffie lust, maar dat doet er niet toe. Het hoort gewoon bij de bedrijfscultuur. Net zoals het normaal is dat de big boss met een skateboard het bedrijf onveilig maakt als die even de gekke 5 minuten heeft. Door al die gekkigheid was mijn collega haar travelcard vergeten toen ze op weg was naar een shooting afspraak. Ze belde mij op of ik zo snel mogelijk naar de Mcdonald’s kon komen. Ik had nooit verwacht dat ik het ooit zou zeggen pap, maar wat was ik blij toen ik de Mcdonald’s had gevonden. Dit was nog niet zo heel makkelijk, aangezien ik geen beroep kon doen op mijn lege telefoon en er natuurlijk nog nooit was geweest. Gelukkig was ze op tijd op haar afspraak en gaan we volgende week het resultaat bewonderen van de nieuwe campagne. Daarnaast mocht ik voor mijn werk de nieuwe oplage ophalen bij het super mooie gebouw van the guardian. Stond ik dan in mijn spijkerbroekie met gaten tussen mensen met een 5-delig pak aan. Na dat het pakketje overhandigd werd, was ik zo benieuwd dat ik lopende weg ging kijken na de nieuwe advertentie. Kleine vergissing, aangezien ik automatisch naar de verkeerde roltrap liep. Gelukkig merkte ik het nog nét op, voordat ik mijn voet op de platen plaatste. Hoewel ik net deed of mijn neus bloedde, vond ik het toch niet nodig om om te kijken na de groep mannen die 5 meter achter mij stonden;) Maar zoals ik al zei vliegen de dagen voorbij en was het alweer weekend voor mij. Op vrijdag ben ik naar the fashion week geweest, waardoor ik maar half dagje hoefde te werken. Was erg leuk om dit keertje mee te maken. Naast shows die je kon bijwonen, waren er ook hallen waar je lekker kon shoppen. Echter moest ik mijzelf de vraag stellen of ik het jasje wilde kopen of toch liever mijn huur wilde betalen... Je snapt dat dit een lastige keuze was, maar gelukkig kan het jasje mij de komende maand warm houden als ik op een bankje in het park moet slapen;) Naast de modeshow die ik heb bijgewoond, was er nog een ander hoogtepunt tijdens mijn fashion week bezoekje. Ik kreeg complimentjes over mijn kledingstyle van 2 verschillende designers. Dat is op zich al leuk, maar helmaal, omdat ik mijn jumpsuite zelf gemaakt had. Gewoon ontdekt worden op de fashion week in Londen ... haha okay, back to reality! Verder ben ik in dat weekend lekker naar restaurantjes geweest. Tijdens één van de vele etentjes die ik had in de weekenden, zei het tafeltje naast mij; shall we go Dutch? Hoewel ik toch eventjes oogcontact wilde maken, kon ik ze het niet kwalijk nemen. Bedoel ben hier pas één maandje, maar heb al meerdere malen mee gemaakt dat Nederlanders ‘dat kwaaltje’ toch echt mee naar Londen hebben genomen. Toch wel even schrikken als je merkt dat we dus zo bekend staan in het buitenland. Óh en de eerste vraag nadat men hoort dat je uit Nederland komt, is hoe de drugs is. Dus dan weet je hoe onze reputatie is in buitenland...
Ook wel leuk om even te melden is dat ik na paar weekjes dan ook daadwerkelijk mijn sportschool heb gevonden. Het is net voorbij the Camden market, dus alle calorieen die ik er dan net af heb gesport, kan ik vervolgens binnen 10 minuten weer aan eten.
Hoewel de werkweek nog niet eens op de helft is, heb ik al weer heel mijn weekend vol staan met allerlei leuke dingen. Dat moet ook wel, want ik heb een to do list, daar word je bang van!

liefs abi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

abigail

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 13604

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 24 Januari 2016

Internship at Diesel in London

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

Landen bezocht: