Dos meses en Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van abigail jacobs - WaarBenJij.nu Dos meses en Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van abigail jacobs - WaarBenJij.nu

Dos meses en Madrid

Blijf op de hoogte en volg abigail

31 Oktober 2012 | Spanje, Madrid

We zijn nu net twee maanden in Madrid en nog steeds genieten we volop en vervelen we ons geen moment! Hoewel we al veel hebben kunnen afstrepen van ons to do list, blijven er steeds nieuwe restaurantjes, discotheken en stadjes bijkomen die we willen bezoeken. Laatst hebben Charlotte en ik in een typisch Amerikaans tentje geluncht wat ons deed denken aan de film Grease. Zelfs de judebox ontbrak niet in de leuke inrichting! Net toen we uit de geweldige kaart een keuze hadden gemaakt en in het Spaans wilden bestellen, vertelde de serveerster dat we ook in het Nederlands mochten bestellen! Huh?? Een Spanjaard die ook geen Engels kan maar wel (gebrekkig) Nederlands spreekt? Wat een wereldtaal hebben we toch ook he!
Ik moet eerlijk toegeven dat het een goed gevoel geeft dat we gemist worden. Er zijn al een aantal mensen op bezoek geweest en er staan nog maar liefst 8 mensen te trappelen om Madrid te komen bewonderen met ons als gids. Ze komen dan ook vanaf volgende week allemaal achter elkaar en de eerste gast die op het lijstje staat is mijn vriendinnetje Kimmie!
Zoals jullie hebben kunnen lezen gaat Charlotte nou als een echte tigger door het leven. Dat konden we natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan en daarom hadden Jim en ik woensdag voor lekker ontbijt gezorgd, huis versierd, cadeautjes gekocht en zijn we lekker uit eten geweest. De volgende dag moest iedereen gewoon weer fris en fruitig verschijnen op het werk en hadden het daarom rustig aan gedaan. Met als gedachte we vieren het zaterdag wel goed, en dat hebben we geweten..!
Eerst zijn we met een groepje wat gaan drinken bij Copas Rotas. We zouden met een aantal daarna gaan stappen, maar opeens besloten zij anders. Beetje raar hoe dit ging, maar degene die Charlotte en mij ook maar een beetje kennen zullen begrijpen dat dit geen enkel probleem voor ons opleverde. We zijn (voor ons) een nieuwe tent binnen gestapt en hebben samen de leukste avond beleefd tot nu toe! Aangezien we hier nog niet veel drankjes ontdekt hebben die we echt lekker vinden, besloten we om likeur cuerante y tres te bestellen. Deze smaakte naar meer en daarom ging Charlotte nog een rondje cuerante y tres halen. Nou ik kan ook niets uit handen geven bleek wel weer, want ze kwam terug met shotjes cuerante y tres. Ze zei dat ze precies hetzelfde had gezegd dan ik en dat zij toen alleen shotjes kreeg. Shure...! Lekker geloofwaardig hoor Charles! ;) Maar hé, we zijn niet de moeilijkste dus hebben we ook deze niet afgeslagen. Voor ons volgende drankje besloten we het over te laten aan de barman, nou en dat hebben we geweten ook hoor. Het drankje genaamd dracula viel erg in de smaak en hebben dan ook menig keren de bar gevonden. Hoewel we de naam van het drankje eerst niet kenden, was dit geen enkel probleem omdat het al bijna klaar stond op de bar zodra we kwamen aanlopen. Dit had vast niets met de frequentie te maken.. Net zoals die frequentie ook niets te maken had met de gedachte dat we opeens vloeiend spaans konden spreken toen we in de taxi zaten richting ons appartement. We kunnen dat ritje ook wel bestempelen als leukste taxiritje tot heden. (Benieuwd of dat de taxichauffeur dit ook zo ervaart!)
Zondag, de volgende dag, tja wat zal ik zeggen... Zeg ik genoeg wanneer ik jullie vertel dat ik mijn ontbijt om 3 uur genuttigd heb?, de vraag van; hoe is het weer bij jullie? Beantwoord heb met ´in mijn bed is het lekker warm´, Schijnt de zon wel bij jullie? ´In ieder geval niet door mijn rolluik heen? Pas om half 5 kreeg ik een teken van leven van Charlotte, die toen haar ontbijt aan het klaarmaken was. We besloten toen maar dat we ons de rest van de dag rustig zouden houden en donderdag (morgen) wel naar het halloween attractiepark zouden gaan. Misselijk zijn en met knetterende koppijn door een attractiepark lopen leek ons niet echt de ingredienten om het tot een succesdagje te brengen. Charlotte heeft dus wel gemerkt wat dat jaartje ouder zijn nou precies inhoud! En dat dat volwassener worden zo snel zou gaan in het buitenland, had ik niet verwacht! (haha) Nee ik heb het wel over voor zo´n top avond!
Wel hebben we die zondag nog een hamburger gegeten bij het Hard Rock Café samen met Jim en Berry. Ik was hier nog nooit geweest en wist dan ook niet wat ik kon verwachten. Niet alleen die hamburger die ik op had was erg lekker, maar ook andere gerechten zagen er veelbelovend uit. Zoals jullie hieruit kunnen opmaken wordt deze genoteerd op het ´voor herhaling vatbaar´ lijstje!
Vanavond wordt hier halloween gevierd en als ´echte´ Madrilenen kunnen wij natuurlijk niet achterblijven. We gaan straks nog even een leuk outfitje uitzoeken en zijn we weer klaar voor een nieuw top avondje! Ik hoor jullie al denken ´en morgen dan?!´ geen probleem we hebben morgen weer eens een feestdag! Ongelofelijk hé hoeveel die Spanjaarden feesten. Zelf weten ze ook niet echt waarom we morgen vrij zijn, maar feest is feest. Aangezien dit ook bij het inburgeren hoort, voel ik een soort van verplichting om te gaan! ;) Vanavond zorgt Jim eerst voor een goede bodem, want die heeft zelf kippensoep gemaakt en lekker stokbrood gehaald. Kijk nu al uit naar een lekkere warme kop soep, want helaas zijn ook de tempraturen in Madrid flink gedaald. In een van deze dagen kunnen we ons opwarmen aan de verwarming, want die wordt vanaf 1 november ingeschakeld in Madrid.
Ook wil ik even melden dat ik al een nieuw schrift heb moeten kopen voor mijn Spaanse lessen. Kan me niet herinneren dat ik voor school een nieuw schrift heb gekocht voor een vak in één schooljaar, laat staan in 2 maanden! Maar het werpt zijn vruchten af hoor. Ik heb mijn eerste inkomende Spaanse telefoontje kunnen afhandelen. Ik begreep wat ze wilden en heb daarop kunnen terug reageren! En trots dat ik was, helaas heeft niemand het gemerkt omdat ik toen even alleen was. Dat was ook de reden dat ik hem mocht oppakken haha! Daarom was de schok voor mij groot toen mijn (Spaans-/Engelstalige) collega er vanmorgen niet was. Mijn Spaanse collega begon te vertellen dat ik vandaag heel de dag alleen op kantoor zou zitten, omdat mijn collega is aangehouden door de politie. Uuh wat?! De werkzaamheden gaan goed, maar wel omdat zij zegt wat ik moet doen.. Ik wachtte tot hij vertelde dat het een grapje was, maar in tegenstelling gaf hij mij de telefoon. Nee, tuurlijk ik regel het wel even op het kantoor hoor, geen probleem! (HELP!!) Net toen ik wilde beginnen met wat werkzaamheden van haar, kwam ze binnen lopen. Ik kon weer opgelucht ademen en het eerste wat ik deed was de telefoon terug op haar bureau leggen. Wat bleek nou, ze hadden haar auto mee genomen, omdat ze ergens had geparkeerd waar dit niet was toegestaan, dus moest ze de boete gaan betalen bij het politiebureau. Daarom was ze aantal uur later op kantoor. Schaterend komt mijn Spaanse collega weer binnen lopen en begint aan één stuk door te ratelen. Ja, kerel dat Spaans is al moeilijk zat en vooral als jij met tranen in je ogen en het lachend staat te vertellen! Hoewel ik al veel dingen ben gaan waarderen hier, kan ik jullie vertellen dat daar de Spaanse humor nog geen onderdeel van is!

Hasta la próxima!

Abigail



  • 31 Oktober 2012 - 15:32

    Henk Jacobs:

    ga het ergste vrezen ,de verhalen gaan wel heel veel over drank.........xxxxxx

  • 31 Oktober 2012 - 15:37

    Abigail :

    Ik zei toch dat ik mijn draai had gevonden!
    En ik blijf een Jacobs he, ook in Madrid!

  • 31 Oktober 2012 - 15:47

    Vera:

    Abs!
    Jij moet afkicken in Nederland!
    Kus

  • 31 Oktober 2012 - 15:52

    Abigail Jacobs:

    haha behalve als ik dan met jou ga he veer!

  • 31 Oktober 2012 - 22:10

    Elke Claessen:

    Hoi Abigail,
    Wat een verhaal weer. Het lijkt me leuk om na jullie stage al jullie verhalen te bundelen. Ze zijn zo leuk om te lezen van alledrie. Ik verheug me nu al op de volgende. Succes verder en met alle feestdagen in Spanje.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

abigail

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 13610

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 24 Januari 2016

Internship at Diesel in London

24 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Stage Madrid

Landen bezocht: